تقویت پیوست فرهنگی، موجب شکوفایی گردشگری استان سمنان می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از لزوم تقویت پیوست فرهنگی برای رشد و توسعه گردشگری استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و روسای انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان سمنان در هفته گردشگری، روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ گفت: با عنایت به اینکه مسافرت از جمله توصیه‌های الهی در قرآن کریم است و به آن سفارش بسیار شده است، تقویت پیوست فرهنگی یکی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه گردشگری در استان سمنان است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی افزود: گردشگری یک صنعت کم‌هزینه و پربازده است و باید از همه جوانب به آن توجه شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ جوانب، حفظ و ترویج ارزش‌های ایرانی اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه باید بتوانیم از طریق گردشگران، فرهنگ‌ استان خود را صادر کنیم، اظهار داشت: استان سمنان دارای ظرفیت‌های فراوان طبیعی، تاریخی و میراث معنوی منحصربه‌فرد است که می‌تواند موجب عبرت گیری گردشگران و مسافران شود.

او تصریح نمود: در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان سمنان اقدامات خوبی انجام‌شده است، اما نباید از این غافل شد که دشمن همواره با برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال خدشه واردکردن به بدنه گردشگری است، پس نیاز است تا برای پاک ماندن این صنعت در استان بیش‌ازپیش تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه مسئله گردشگری هم دارای منافع و فرصت‌های عظیم در زوایای مختلف بوده است و هم آسیب‌هایی می‌تواند داشته باشد که باید به آن توجه شود، بیان کرد: صنعت گردشگری یکی از حوزه‌های مهم در هر کشوری است و استان سمنان با داشتن ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، می‌تواند نقشی پررنگ در این زمینه ایفا کند تا هویت و اصالت ایرانی

حفظ و صادر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700556
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha